Renungan

Allah berfirman, "Adapun orang yang derhaka, lagi mengutamakan kehidupan dunia, maka nerakalah tempat tinggalnya. Sedangkan orang yang takut akan kebesaran Tuhannya, lagi menahan diri dari hawa nafsunya, maka syurgalah tempat tinggalnya. (An-Nazi'at: 37-41)

Thursday, January 20, 2011

Aku Benci Aku Cinta

 AKU BENCI..........
Aku benci orang yang tidak sembahyang
Aku benci wanita yang mendedahkan aurat
Aku benci belia yang melakukan maksiat
Aku benci si tua nyanyuk yang tak sedar diri berclubbing
Aku benci manusia yang meneguk air kencing syaitan
Aku benci pada isteri yang curang
Aku benci anak yang derhaka
Aku benci rasuah
Aku benci hiburan yang melalaikan
Aku benci suami yang dayus
Aku benci pembunuh jiwa
Aku benci perosak bangsa
AKU BENCI PENGKHIANAT AGAMA



AKU CINTA........
Aku cintakan Allah
Aku cintakan sembahyang
Aku cintakan rumah-rumah Allah
Aku cintakan pemuda yang meninggalkan urusan dunia untuk ke masjid
Aku cintakan anak yang soleh dan solehah
Aku cintakan isteri yang solehah dan taat pada suaminya
Aku cintakan si tua yang sedar diri rumah kata pergi kubur kata mari
Aku cintakan hiburan Islam
Aku cintakan wanita yang sopan menutup aurat
AKU CINTAKAN ISLAM

No comments:

Post a Comment