Renungan

Allah berfirman, "Adapun orang yang derhaka, lagi mengutamakan kehidupan dunia, maka nerakalah tempat tinggalnya. Sedangkan orang yang takut akan kebesaran Tuhannya, lagi menahan diri dari hawa nafsunya, maka syurgalah tempat tinggalnya. (An-Nazi'at: 37-41)

Saturday, January 22, 2011

Karipap Karipap Cinta

Dah beberapa hari saya tak menulis dalam blog ini, sebab khusyuk baca novel karipap karipap cinta..saya bagi 5/5 bintang..novel genre romantik komedi ni memang menarik dan best! Gaya penulisannya bersahaja, sarat dengan komedi..ini adalah novel bestseller masa kini..Novel karya Nazri M. Annuar ini telah dicetak kali ke-2 dan bakal diulang cetak untuk kali ke-3. Rugi kepada sesiapa yang tak baca buku ni.
Saya tertarik pada cover buku ni. Lain dari yang lain. Sinopsisnya lebih kurang begini: Ali, seorang pemuda yang baik tapi tidak memiliki cita-cita dan semangat yang tinggi telah meminati Sarah dengan sedaya upaya cuba mendekati dan memenangi hati Sarah.


Dalam pada itu, macam-macam peristiwa lucu, sedih dan tak masuk akal terjadi ketika Ali dalam proses mengayat Sarah..Penamatnya? kalau nak tahu kena beli buku ni..tak rugi membacanya!
Novel ini juga akan difilemkan oleh Pengarah Tuan Othman Hafsham, yang sekarang sedang menjalani pengambaraan. Pelakon utama adalah Gambit Saifullah sebagai Ali dan Melia Aimelia sebagai Sarah. Mungkinkah filem ini bakal filem box office tahun ini? Sama-samalah kita tengok..

2 comments:

  1. Insyaallah saya juga akan baca novel ini. Sudah membelinya, tetapi masih belum berkesempatan untuk membacanya.

    ReplyDelete