Renungan

Allah berfirman, "Adapun orang yang derhaka, lagi mengutamakan kehidupan dunia, maka nerakalah tempat tinggalnya. Sedangkan orang yang takut akan kebesaran Tuhannya, lagi menahan diri dari hawa nafsunya, maka syurgalah tempat tinggalnya. (An-Nazi'at: 37-41)

Wednesday, January 19, 2011

Redmummy vs Hanis Zalikha


TENSIONKAH BERBLOGGING??!!!!

Penat betul buat blog ni..tengok orang lain punya blog cantik2 jer..apasal saya punya nampak biasa jer..sebenarnya umur blog saya ni baru sebulan..saya selalu rasa tak puas hati dengan saya punya blog template..selalu tukar..kalau bukak orang lain punya blog nampak cantik mesti saya akan edit blog saya..

Bila baca buku 'buat duit dengan blog' karangan yazid yahaya, katanya kulit tak penting sangat, yang penting entrinya mesti bagus untuk menarik traffik ke blog kita..tu la pasal, idea nak menulis kadang2 tak ada pasal tension tengok blog tak menarik..rasa rendah diri pun ada..(mesti ada yang melawat blog saya cakap hampeh punya blog, tak berkualiti)..ada ke orang yang rasa macam yang saya rasa..

Agak-agaknya perempuan macam tu kot, selalu tak berpuas hati dengan apa yang dia buat..suami saya kata 'blog awak dah bagus dah, jangan buang masa duk edit template jer, pikir entri untuk tarik traffik'..mekasih buat suamiku yang tak putus-putus menyokong saya..



VS


Buat masa ini, saya tak fikir sangat pasal traffik tapi mencari info everything about blog..blog 2dayblogger.com memang bagus..blog redmummy dan hanis zalikha pun punya traffik tinggi dan followers yang ramai..padahal blog peribadi jer..mereka bukannya artis..tapi dapat menarik ramai pengunjung ke blog mereka dan ramai pengiklan dan iklankan di blog mereka, seterusnya menjana pendapatan secara tak langsung..siap boleh masuk suratkhabar lagi..macam redmummy dijemput oleh tv3 di Anugerah  Skrin..Hanis Zalikha pulak masuk Harian Metro..

Tapi saya taknak la glamor macam tu (ye ke)..hehe..kalau dapat tarik traffik tinggi pun dah cukup..
Cukup la setakat ini dulu..Wassalam..

3 comments:

  1. nevermind .. all that success does not necessarily always be, if not with the effort and support of loved ones .. hehehe

    ReplyDelete
  2. thats true..expecially from my hubby n brother..huhu

    ReplyDelete
  3. For starter, banyakkan blogwalking dan tinggalkan jejak anda..

    and always remember, content is king!

    ReplyDelete